Teamleder til Demensindsatsen i smukke Odsherred

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Din nye arbejdsplads

Vi søger en teamleder, der bliver begejstret ved tanken om, at de mennesker, der kommer i kontakt med Demensindsatsen, tilbydes den bedste demensfaglige hjælp. Du bliver motiveret af daglig drift og personaleledelse, og samtidigt skal du være drevet af ønsket om fortsat udvikling og nye veje. Nøgleordene er samskabelse, relationer, tværgående koordinering og innovation. Dét arbejde glæder vi os til at byde dig velkommen til.

Odsherred Kommune ligger naturskønt i Nordvestsjælland. Du får kontor midt i det hele - nemlig i Vig tæt på rute 21.

Afdelingen består af et velfungerende team, på 16 engagerede medarbejdere med høj faglighed, stærke relationskompetencer og rummelighed. Et godt og tæt samarbejde med borgere, pårørende og private foreninger er dagligdag og prioriteres.

Odsherred Kommune har en bred vifte af tilbud til- og kontakt med demensramte og deres pårørende. I Demensindsatsen skaber vi relevante aktiviteter og giver plads til nærvær med borgerne.

Demensindsatsen består af:

  • Daghjem, beliggende i Vig, for borgere med demens.
  • Daghjem, beliggende i Nykøbing Sjælland, for socialt udsatte borgere.
  • Andre tilbud til borgere med demens; fx Glad Motion, Ud og Gå, Håndboldfitness og Demenskor.

I daghjemmene er formålet at tilbyde meningsfulde aktiviteter og sociale relationer, samt at give pårørende mulighed for aflastning. Daghjemmet bidrager til at vedligeholde funktioner hos den enkelte borger, og at få borgernes ressourcer i spil - på borgerens præmisser.

Derudover består Demensindsatsen også af:

  • Demenskonsulenter, der bl.a. varetager støtte og rådgivning af borgere og pårørende i demensforløbet i eget hjem, rådgivning i forhold til selvbestemmelse og omsorgspligten, undervisning og faglig facilitering.
  • Demensholdet, der støtter borgere med komplekse demensproblematikker, i eget hjem.
  • Frivillige, der understøtter vores fire motionstilbud og demenskor.

I Odsherred er der engagerede pårørendeforeninger, som vi er glade for at samarbejde med. Fx holder en af foreningerne, hver måned en demenscafé. Det er foreningen, der faciliterer denne, og vi bidrager med samspil og fremmøde. Vi arrangerer to årlige foredrag i samarbejde med Alzheimerforeningen Vestsjælland, samt deltager ved folkemødet i Odsherred. Vi støtter op om aktiviteter i Demensugen i uge 19, og den internationale Alzheimerdag i september. Vi holder pårørendearrangementer, og uddanner demensvenner.

Vi arbejder med Værktøjskassen fra Nationalt Videnscenter for Demens’ værktøjskasse.

Jobbet

Du skal stå i spidsen for, at Demensindsatsens samarbejde med øvrige afdelinger i Omsorg og Sundhed løbende optimeres, så vi i fællesskab kan understøtte vores borgere bedst muligt.

I samarbejde med ledergruppen skal du følge op på kommunens demensstrategi fra 2019.

En væsentlig opgave er også fortsat at kvalificere og udvikle demensområdet, og i særlig grad at implementere ny viden og forskning i samarbejde med de dygtige medarbejdere i Demensindsatsen.

Du skal motiveres af netværksdannelse, samarbejde med interne og eksterne ressourcer, samt at tiltrække og tilknytte frivillige.

Dine øvrige ledelsesmæssige opgaver

  • Den daglige drift af teamet.
  • Faglige ledelse og udvikling i teamet; individuelt og på teamniveau.
  • Primusmotor for udvikling af- og inddragelse i et sundt og inspirerende arbejdsmiljø.
  • Personaleledelse, herunder ansvaret for ansættelse og afskedigelse.
  • Sikre et højt fagligt niveau i opgaveløsningen i overensstemmelse med den faglige standard, lovgivning, og det politisk godkendte kvalitetsniveau.
  • Ressourcestyring, med opmærksomhed på kontinuerlig tilpasning i forhold til de visiterede indsatser, borgernes behov og teamets budget.
  • Fokus på forebyggelse af sygefravær i samarbejde med det lokale MED udvalg.

I Odsherred Kommune ser vi ledelse som et forpligtende fællesskab. I vores ledelsesgrundlag kan du læse mere om forventninger og pejlemærkerne for den fælles ledelse. Læs mere https://www.e-pages.dk/odsherredkommune/475/

Demensindsatsen er en del af Afdelingen Visitation, Hjælpemidler og Demensindsatsen, som ligger i fagcenteret Omsorg og Sundhed.

Du bliver en del af en stærk - og hyggelig - ledergruppe i Omsorg og Sundhed, som i tæt samarbejde med borgere og pårørende, medarbejdere og private foreninger støtter og styrker borgerne i at tage ansvar for eget liv og sundhed.

Læs mere om vores organisering i Odsherred Kommune på https://www.odsherred.dk/media/5fselo04/organisationsdiagram_2-1-2024.pdf

Læs mere om Demensindsatsen på

https://www.odsherred.dk/da/bo-og-leve/stoette-og-pleje/hjaelp-til-aeldre-og-andre-der-har-behov-for-stoette-i-hverdagen/hjaelp-ved-demens/

Dine Kompetencer

Ledelsesfaglige kompetencer

  • Optimalt har du solid ledelseserfaring fra demensområdet, eller fra et lignende område fx i en kommune.
  • Alternativt kommer du med en dyb indsigt i området, måske har du haft faglige ledelse og er nu klar til at prøve lederrollen.
  • Du har overblik over driften og kan sætte mål, retning og holde fokus.
  • Du er handlekraftig, og kan bistå medarbejderne med sparring og retning i deres daglige arbejde.
  • Du formår at oversætte og omsætte politiske beslutninger og mål til hverdagshandlinger i Demensindsatsen.
  • Du sætter kerneopgaven i centrum og skaber rammer, så medarbejderne kan lykkes med opgaven.
  • Du uddelegerer tydeligt, tillidsfuldt og åbent opgaver.
  • Du er kontinuerligt opsøgende på at optimere tværfagligt samarbejde, der muliggør helhedsorienterede løsninger for borgeren og sammenhæng i indsatserne.
  • Du bevarer og udvikler – sammen med medarbejderne – en arbejdsplads med trivsel og faglige resultater.
  • Du indgår som aktiv medspiller og ressource i ledelsesteamet i Omsorg og Sundhed.

Faglig baggrund

  • Du har en sundhedsfaglig eller anden relevant uddannelse på minimum bachelorniveau.
  • Måske har du Diplom i ledelse. Hvis ikke, ser vi gerne at du har lyst til at tage den.
  • Du har erfaring med demensområdet, og gerne med pårørende- og interessegrupper.
  • Du har gerne erfaring med budget- og økonomistyring, samt administration.

Personlige kompetencer

  • Du er nærværende, så medarbejderne oplever sig set, hørt og taget alvorligt.
  • Du skaber følgeskab gennem din engagerende kommunikation.
  • Du er medinddragende, anerkendende, kommunikerende og udviklingsorienteret.
  • Du har overblik og gennemslagskraft.
  • Du er en klar og tydelig leder, som tør stå ved sit lederskab og arbejde med det.
  • Du er inspirerende og visionær og motiveres af fortsat udvikling.
  • Du er struktureret i din måde at arbejde på.
  • Du er proaktiv, og motiveres af at tænke nyt, se muligheder og bidrage med løsninger.
  • Du har masser af humor, så vi kan grine sammen - også når det er svært.

Vi tilbyder dig

  • Dygtige og dedikerede medarbejdere.
  • Et stærkt fællesskab i lederteamet.
  • Muligheder for videreuddannelse og interne ledelseskurser.
  • Dialog og sparring med nærmeste leder tilpasset dine behov.
  • Ledercoaching.
  • En tværfaglig arbejdsplads, som er præget af fælles ansvarlighed, og hvor vi sætter borgeren i centrum.
  • Her er højt til loftet, og store muligheder for at sætte præg på området inden for opgavens rammer. Vi har ikke langt fra tanke til handling, og laver gerne prøvehandlinger.
  • Odsherred Kommune har motionsklub, fælles arrangementer, samt mulighed for at leje sommerhuse gennem feriefonden.

Praktiske oplysninger

Ansættelsesudvalget er sammensat af nærmeste leder (Afdelingsleder for Visitation, Hjælpemidler og Demensindsatsen), AMR fra Demensindsatsen, medarbejderrepræsentant fra demenskonsulenter, medarbejderrepræsentant fra demensholdet og medarbejderrepræsentant fra daghjemmene.

Ansættelsesudvalget udvælger ansøgere til 1. samtalerunde og vurderer herefter, hvem der går videre til 2. samtalerunde. Ansøgerne vurderes ud fra de faglige, ledelsesmæssige og personlige kompetencer i dette stillingsopslag. Der tages referencer på den ansøger som tilbydes jobbet efter 2. samtale.

Ansøgningsfristen er den 5. april. Ansættelsesudvalget mødes den 10. april og træffer beslutning om, hvem der inviteres til 1. samtalerunde. De udvalgte får besked den 11. april.

Den 1. samtalerunde afvikles den 15. april og den 2. samtalerunde den 22. april. Der gennemføres persontypetest ved hjælp af Master Person Analyse mellem 1. og 2. samtalerunde, hvor kandidaterne får tilbagemelding på analysen 17. april. Der bliver brugt en case til 2. samtalerunde.

Reserver gerne allerede nu datoerne i din kalender.

Ansættelse den. 1. maj.

Løn- og ansættelsesforhold

Stillingen er en fuldtidsstilling. Løn efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos afdelingsleder for Visitation, Hjælpemidler og Demensindsatsen Sara Davies 59665731 – send gerne mail med ønske om opringning på sacn@odsherred.dk

www.odsherred.dk kan du finde yderligere information om Odsherred Kommune.

Jobansøgningen sker her via kommunens hjemmesiden.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6008135

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet